Om föreningen

Antal lägenheter och byggår

Föreningen Vipemöllan 3 omfattar 2 punkthus med 40 lägenheter. Husen är byggda av NCC och färdigställdes 2006 - 2007.

Gästlägenhet

Föreningen har en gästlägenhet som medlemmarna kan hyra.

Garage/förråd

Varje lägenhet har garage med förråd eller en fast parkering samt förråd. Inom området finns ett antal besöksparkeringar.

Bredband och IP-telefoni

Föreningen har gruppavtal med Com Hem som omfattar bredband på 50 Mbit och grundavgift IP-telefoni för samtliga 40 hushåll. Kostnaden ingår i månadsavgiften.

Medlem i SBC

Från och med 2014 sköts föreningens ekonomiska verksamhet av SBC (Sveriges BostadsrättsCentrum AB).

Medlem i Bostadsrätterna

Föreningen är medlem i Bostadsrätterna, en rikstäckande service- och intresseorganisation för Sveriges bostadsrättsföreningar.

Försäkring

I föreningens fastighetsförsäkring ingår ett gemensamt bostadsrättsskydd för samtliga lägenheter.

Reparationer

Större reparationer eller ombyggnad av fastigheterna är inte aktuellt.
Påtalade brister efter garantibesiktningen har åtgärdats.

Medlemsansökan

Vid försäljning skickas medlemsansökan till ordförande.

Äkta bostadsrättsförening

Bostadsföreningen är en äkta bostadsrättsförening.